Veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen over kindercoaching

 
Is er een wachtlijst?
Nee, er is op dit moment geen wachtlijst. U kunt vrij snel een afspraak maken voor een intakegesprek.
 
Hoe kan ik het beste een afspraak maken voor een intake-gesprek?
Om een afspraak te maken kunt u het beste gebruik maken via het contactformulier op deze website. Heeft u zo snel mogelijk een antwoord nodig dan kunt u ook bellen, het telefoonnummer staat bij de contact gegevens.
 
Hoe lang duurt een sessie?
Een sessie duurt zo’n 45 minuten.
Maar als uw kind er behoefte aan heeft kan het uitlopen tot een uur.
 
Wat is het verschil tussen een coach en een therapeut?
Een kindercoach biedt ik het kind de mogelijkheden om hun eigen kwaliteiten te ontdekken en deze bewust in te zetten. Bij een therapeut gaat het er vooral om te begrijpen waar je probleem vandaan komt en inzicht te krijgen in wat je doet.

Hoeveel keer komt een kind gemiddeld bij een kindercoach?
In principe duurt een coachingstraject relatief kort. Het aantal sessies hangt af van het kind en de situatie. Over het algemeen komt een kind voor 5 tot 15 sessies langs. Als een kind behoefte heeft om vaker te komen, is hij/zij natuurlijk welkom.
Worden de kosten vergoed?
In de meeste gevallen worden de kosten niet vergoed door de ziektekostenverzekering. Het is daarom aan te raden contact te zoeken met uw verzekeraar om de mogelijkheden te bespreken. Als uw kind een Persoons Gebonden Budget  (PGB)  heeft, kunt u mogelijk de coachingskosten hiermee betalen.
 
Krijg ik te horen wat u met mijn kind bespreekt?
Het vertrouwen tussen uw kind en mij is erg belangrijk. Daarom laat ik het kind beslissen wat ik wel en niet mag delen. Natuurlijk kunt u er vanuit gaan dat ik u er van op de hoogte breng als het in het belang van het kind aan u verteld dient te worden.